Een nieuwsbrief is een soort geautomatiseerde verkoper waarmee je stap voor stap meer vertrouwen opbouwt door middel van waardevolle, interessante onderwerpen voor je lezers. Je gaat je lezer wijzer maken, dingen leren.
Een vraag die ik vaak krijg van klanten
"Hoe bedenk ik steeds weer nieuwe tekst voor mijn nieuwsbrief?"
Één onderwerp per nieuwsbrief
Één van de manieren om steeds weer aan nieuwe tekst voor je nieuwsbrief te komen is het beperken van de hoeveelheid onderwerpen per nieuwsbrief. Als je veel te vertellen hebt hoef je dat niet allemaal in één nieuwsbrief te zetten, het is beter dat niet te doen. Behandel één onderwerp per nieuwsbrief en voorkom keuzestress bij je lezer.
Hoe vind je nu steeds onderwerpen om over te schrijven?
Eén van de manieren om steeds weer onderwerpen te vinden is je af te vragen wat voor interessants je deze week of maand zelf hebt geleerd. Iets over je product of je bedrijf of een inzicht en interessant is om te delen met je klanten. Als je bereid bent waardevolle dingen gratis te delen in je nieuwsbrief zul je merken dat je lezers je nieuwsbrief interessant vinden en er naar uitkijken.
Vragen behandelen van klanten
Nog een manier om een onderwerp te vinden is het behandelen van vragen van klanten. Veel klanten zullen dat interessant vinden omdat ze waarschijnlijk met dezelfde vraag zitten.
Succesverhalen van klanten
Je kunt ook een succesverhaal van een klant behandelen. Plaats er een foto van die klant bij, dat maakt het verhaal overtuigender.
Twijfel wegnemen
Of schrijf een artikel waarin je twijfel of een vooroordeel van je klant met betrekking tot je product, dienst, bedrijf wegneemt.