In een email nieuwsbrief wil je dat je lezers niet afhaken maar klikken op je tekstlink of actieknop (lees meer, boek nu, naar webshop). Je lezers hebben maar weinig tijd. Vandaar dat het schrijven van overtuigende en converterende teksten erg belangrijk is.
Hierbij 4 schrijftips om overtuigend te schrijven:
Doe je lezer een belofte
Bedenk waarin je kunt voorzien en wat de aandacht van je lezer trekt. Zorg dat je precies weet wie je doelgroep is, verzamel profielkenmerken en richt je tekst aan één persoon.
Voorbeeld
"Even lekker onthaasten? Boek nu je kamer en geniet van alle rust"
Beschrijf concrete details
Hoe specifieker de beschrijving, des te eenvoudiger is het voor de lezer om een beeld over het onderwerp te vormen.
Voorbeeld
"Onze Marktkamer heeft zicht op de markt en is geschikt voor grotere groepen"
Geef bewijs
Geef bij dure producten veel productinformatie. Of geef een quote van een expert of toon beoordelingscijfers. Zo heeft de lezer argumenten om een keus te maken.
Voorbeeld
"onze B&B werd gewaardeerd met een 8"
Geef sturing
Dit is de belangrijkste stap. Voorkom verwarring en leg de lezer nu precies uit wat er moet gebeuren.
Voorbeeld
"Boek nu je vakantie en klik op de onderstaande actieknop"