Met je nieuwsbrief bouw je een relatie op met je lezers. Maar dan moet je nieuwsbrief wel gelezen worden. Of jouw e-mail nieuwsbrief deze keer geopend zal worden hangt af van de onderwerpregel. Die is immers zichtbaar in de e-mail inbox - de inhoud nog niet.
Maar hoe schrijf je een prikkelende onderwerpregel?
Bij het maken van een nieuwsbrief is altijd belangrijk te begrijpen dat je nieuwsbrieflezer niet zomaar een abonnee of een portemonnee is. Die persoon wordt dagelijks overspoelt met werk- en persoonlijke e-mails.
En als die persoon jouw e-mail nieuwsbrief ontvangt is het heel aannemelijk dat die ook nieuwsbrieven van je concurrenten krijgt. Dat die persoon e-mail nieuwsbrieven leest geeft ook aan dat die geïnteresseerd is in aanbiedingen en tips. Geef die waardevolle informatie!
Maar wat is nu waardevol?
Aanbiedingen, behulpzame antwoorden, entertainment. Eigenlijk alles wat de interesse van je lezer heeft. Een prikkelende onderwerpregel prikkelt nieuwsgierigheid, toont een voordeel of beide. En dan heb je grote kans op een hoog open percentage.
7 in de praktijk bewezen onderwerpregels die je direct kunt gebruiken:
- Hoe [vul in, iets specifieks wat je lezersgroep wil weten]
- Laat [ dit ] jou niet overkomen
- Speciale aanbieding, alleen dit weekend.
- Waarom [ X ] beter is dan [ Y ]
- De beste tijd om [ vul in, een voordeel voor je lezer ]
- Waar vind je [ X ]
- Ik heb je hulp nodig
Je nieuwsbrief is de beste techniek om met minder moeite meer klanten te krijgen, mits voldoende mensen je inhoud lezen. De e-mail onderwerpregel is hierbij cruciaal.