Als zelfstandig professional of MKB ondernemer wil je vooral bezig zijn met wat je echt goed kunt. Maar meer klanten binnenhalen gaat vrijwel nooit vanzelf. Je moet jouw bedrijf bekend maken bij je potentiële klanten, zodat die weten waar jij zo goed in bent. Dat kost tijd en geld. Daarom zoek je een manier die je een minimum aan tijd kost en toch maximaal rendement oplevert.
Hierbij krijg je 6 redenen waarom een nieuwsbrief de meest effectieve manier is om jouw bedrijf, organisatie of onderneming meer bekendheid te geven.
6 redenen om een nieuwsbrief te maken
Waarom levert een nieuwsbrief een veel hoger rendement op dan andere manieren om jouw bedrijf bekender te maken? We geven je hier een aantal belangrijke redenen:
- Eenvoudig zelf te maken.
Met de juiste software kan iedere ondernemer met een internet verbinding eenvoudig een nieuwsbrief maken. Je hoeft niet technisch te zijn, geen ingewikkelde cursussen te volgen en ook geen gespecialiseerd en duur bureau in de arm te nemen om jouw bedrijf in de schijnwerpers te zetten. - Jij bent helemaal in controle.
Met een nieuwsbrief bepaal jij wanneer en hoe je communiceert met je doelgroep. Je bent dus niet afhankelijk van bijvoorbeeld uitzendmomenten van radio- of tv-commercials, het verschijnen van weekbladen of tijdschriften of het verspreidmoment van huis-aan-huis-folders. Wanneer jij vindt dat het juiste moment is aangebroken om jouw boodschap over te brengen, stuur je jouw nieuwsbrief direct uit. - Gemakkelijk verschillende doelgroepen aanspreken.
Hoe meer de inhoud van je communicatie aansluit bij de belevingswereld van je klanten, hoe effectiever je boodschap overkomt. Met een aantal simpele aanpassingen maak je jouw nieuwsbrieven helemaal op maat voor verschillende doelgroepen. Je kunt de onderwerpen in je nieuwsbrieven gemakkelijk aanpassen voor bijvoorbeeld alleenstaanden, gezinnen en ouderen. Of je maakt een aparte nieuwsbrief voor zowel huurders als kopers van een woning. - Effectiever dan social media.
Social media als Facebook, LinkedIn en Instagram zijn 'hot'. Maar dat betekent niet dat je hiermee ook het beste resultaat behaalt wanneer het gaat om het vergroten van de bekendheid van jouw bedrijf. Sterker nog: uit een onderzoek van adviesbureau McKinsey blijkt dat een nieuwsbrief maken en versturen aanzienlijk effectiever is dan adverteren op social media. - Effect gemakkelijk te meten.
De effecten van je nieuwsbrief kun je eenvoudig volgen in een online dashboard of rapportages. Zo kun je leren van je nieuwsbrieven, en experimenteren met de teksten en inhoud van je nieuwsbrief om je rendement nog hoger te maken. Dat kost je niets extra's. Je hoeft dus ook geen dure effectiviteitsonderzoeken uit te laten voeren zoals bij bijvoorbeeld radio- of TV-commercials. - Zeer lage kosten.
Een nieuwsbrief maken is heel goedkoop, want alles wat je nodig hebt is de juiste software, een klantenbestand en een beetje tijd en inspiratie.
Snel een professionele nieuwsbrief maken
Met de gebruiksvriendelijke software van Nieuwsbriefsysteem kun je snel en gemakkelijk een professioneel uitziende nieuwsbrief maken. Start vandaag en zie hoe je eenvoudig een nieuwsbrief kunt maken en voorsprong neemt op je concurrenten.