Blij met je nieuwsbrief

Blij met je nieuwsbrief

Eén van de meest effectieve manieren om als ZZP'er of MKB-ondernemer je (potentiële) klanten te bereiken, is het versturen van een nieuwsbrief. Niet alleen zorgt dit voor een direct contact met de klant, je bereikt er ook een groep mensen mee die daadwerkelijk geïnteresseerd zijn in jouw product of dienst. In dit artikel leggen we uit wat een goede nieuwsbrief kan betekenen voor jou als ondernemer en wat het betekent voor je klant.
 

7 redenen waarom jij blij met je nieuwsbrief bent

  1. Een lijst met emailadressen en die regelmatig voorzien van een nieuwsbrief, is de meest effectieve manier om je diensten of producten te promoten. In tegenstelling tot sociale media heb jij de volledige controle over wie jouw berichten kunnen lezen.
  2. De nieuwsbrief biedt de mogelijkheid om je kennis over je product of dienst te delen. Dat geeft je autoriteit. Klanten zullen je sneller vertrouwen en zijn eerder geneigd om iets van je te kopen. 
  3. Je lezers regelmatig informeren met teksten, foto's en video's zorgt er voor dat jouw merk meer naamsbekendheid krijgt en sterker in de markt staat. 
  4. De lezers van je nieuwsbrief zijn in principe al geïnteresseerd in jouw aanbod. Door je klanten goed te informeren, zal die interesse alleen maar toenemen
  5. Klanten krijgen jouw aanbod regelmatig onder ogen. Dat leidt vanzelf tot meer verkopen
  6. Dankzij je nieuwsbrief houd je contact met zowel oude, huidige als toekomstige klanten. 
  7. Je klantenkring zal zich verder uitbreiden. Door waardevolle informatie te delen, interactie en direct contact, hou je klanten langer vast. 

Blij met je nieuwsbrief, wat vindt je nieuwsbrieflezer?

  1. Speciale aanbiedingen zijn aantrekkelijk vooral als je weet dat de reguliere prijs hoger is. Dankzij het feit dat je erop attent wordt gemaakt in de nieuwsbrief, kun je direct je slag slaan. 
  2. Exclusieve kortingen voor jou als abonnee van de nieuwsbrief, geven je het gevoel speciaal te zijn. Je bent eerder geneigd er op in te gaan. 
  3. Je blijft graag op de hoogte van de nieuwste producten en ontwikkelingen. 
  4. Je wilt zoveel mogelijk kennis vergaren over een bepaald onderwerp. De nieuwsbrief levert je die informatie. Je wilt een probleem oplossen, de nieuwsbrief geef je de juiste tips. 
  5. Je wilt het liefst geïnformeerd worden door een auteur met autoriteit, die je bovendien regelmatig voorziet van de kennis waar je naar op zoek bent. 
  6. Een product of dienst zie je het liefst geleverd door iemand die je kent en vertrouwt. Die vertrouwensband heb je opgebouwd dankzij de nieuwsbrief. 

Eenvoudig je eigen nieuwsbrief maken 

Als ondernemer ben je continu bezig je producten of diensten aan de man te brengen. Om het optimale uit je onderneming of organisatie te halen, is de relatie met je klant van essentieel belang.

Om zo'n relatie op te bouwen en te onderhouden moet je regelmatig contact met je klant hebben. Door middel van een nieuwsbrief kun je klanten aan je binden. 

Lees ook de 5 gouden tips om je onvergetelijk te maken. 

Wil jij meer klanten aan je binden? Start vandaag nog met je nieuwsbrief. :-)