Van nieuwsbrief lezer naar klant

Van nieuwsbrief lezer naar klant

Een nieuwsbrieflezer is nog geen klant. Ook al is hij overtuigd van je product of dienst. Je zult een nieuwsbrieflezer moeten overtuigen om over te gaan tot actie.

Met je nieuwsbrief wil je mensen verleiden tot bijvoorbeeld een inschrijving, een offerte, een aankoop of de rest van je artikel te lezen.

Call-to-action
Om lezers te verleiden tot actie heb je een "call-to-action" nodig - een actieknop, een banner of simpele tekstlink. Door de woorden die je kiest weet de lezer wat er gebeurt als hij op de actieknop of tekstlink klikt.

Hier zijn 7 tips om je lezer in actie te krijgen:

  1. “Reageer nu!”, "Direct afspraak maken" - actiegericht
  2. “Registreer één van de 100 plaatsen" - creëer schaarste
  3. “Probeer Gratis” - gratis levert meer reacties op
  4. “Ontdek onze aanbiedingen” - maak nieuwsgierig
  5. “Kom snel uw waardebon inwisselen!” -  precies en direct
  6. “Plaats je Bedrijfsadvertentie” - schrijf persoonlijk
  7. "Actie loopt tot 30 maart" - creëer urgentie