Ontbreekt het jou aan inspiratie om een nieuwsbrief te maken voor je abonnees? Of wil je graag meer kennis omtrent het opstellen en versturen van een nieuwsbrief voor je onderneming of vereniging? Dankzij onze concrete tips en aanbevelingen creëer je een nieuwsbrief met resultaat. Wij begrijpen als geen ander dat het soms lastig is dit slim aan te pakken.
Onze "nieuwsbrief van A tot Z gids" helpt jou ongetwijfeld op weg!
Nieuwsbrief van A tot Z gids
Hieronder tref je een veelzijdige handleiding aan met begrippen en onmisbare tips:
A: is voor het Analyseren van je nieuwsbrief statistieken. Evalueer wat wel werkt en wat niet meer werkt.
B: verbeter en Bewerk je nieuwsbrief structureel. Dat levert betere resultaten op.
C: zorg dat je nieuwsbrieflezers klikken op je artikelen met duidelijke CTA's. Wees relevant en inspirerend, maar voorkom teveel actiegerichtheid. Soms is één CTA (call-to-action ofwel aanzet-tot-actie) al voldoende.
D: zorg dat het Design van je nieuwsbrief strookt met de huisstijl van je bedrijf. Dat zorgt voor consistentie, herkenbaarheid én betrouwbaarheid.
E: staat voor E-mailadressen van abonnees die je nieuwsbrief ontvangen.
F: gaat over Foto's die in je nieuwsbrief niet mogen ontbreken.
G: gebruik de Google Analytics integratie met Nieuwsbriefsysteem en zie direct hoeveel bezoekers via je nieuwsbrief op je website komen.
H: zorg dat je lezers zich Herkennen in je nieuwsbrief. Stem de inhoud en de tone of voice af op jouw doelgroep.
I: staat voor Inschrijven op je nieuwsbrief via een aanmeldformulier op je website.
J: is de Jaarplanning van je nieuwsbrief. Stuur de nieuwsbrief op vaste tijden.
K: gebruik Korte zinnen en wees niet langdradig. Spreek helder en wees leesbaar.
L: zorg dat de abonnees meer Leren over je producten of je diensten.
M: gaat over Meer klanten en bezoekers naar je website en webshop trekken.
N: zorg voor Nul fouten in je nieuwsbrief.
O: staat voor snelle Ondersteuning van ons supportteam als je er niet uitkomt.
P: ben je nieuw, neem dan een gratis een Proefaccount en ontdek wat het oplevert.
Q: zet een interessante Quote in de nieuwsbrief.
R: staat voor Rapportage waarmee je de resultaten van je nieuwsbrief analyseert.
S: Deel je nieuwsbrief op Social media en vergroot je bereik en interactie.
T: staat voor foutloos Taalgebruik en spelling in je nieuwsbrief. Taalfouten zijn funest en breken je geloofwaardigheid af.
U: zorg dat nieuwsbrieflezers zich makkelijk kunnen Uitschrijven. Anders gebruiken ze de SPAM knop.
V: zorg voor een goede Verhouding tekst / beeld (70/30%). Gebruik sfeerbeelden en afbeeldingen, maar voorkom dat de tekst ondergesneeuwd wordt door afbeeldingen.
W: Werf nieuwe abonnees. Zorg voor een inschrijfknop of aanmeldformulier op je website, zodat ook de niet-klanten en geïnteresseerden zich kunnen inschrijven.
X: zorg dat je nieuwsbrief de X-factor heeft met de perfecte combinatie van: informeren, overtuigen en aanzetten tot actie.
Y: zet zo af en toe een Youtube-video in je nieuwsbrief.
Z: Zorgdragen voor een mooie lay-out door gebruik te maken van templates, dat toont professioneel en trekt klanten aan!
Wil jij ook nieuwsbrieven die boeien vanaf het eerste woord en werken met een gemakkelijk Nieuwsbriefsysteem? Probeer het zelf eens uit. Geheel vrijblijvend.
Wil je meer tips:
16 spraakmakende nieuwsbrief tips