Het lijkt wat vroeg maar het gaat sneller dan je denkt.
Het laatste kwartaal van het jaar heeft een aantal grote feestdagen. Deze periode staat met de vele kortingen en aanbiedingen volledig in het teken van consumeren. Voor veel bedrijven betekent dat extra omzet.
Vaak is het laatste kwartaal zelfs het beste kwartaal van het hele jaar. Het zijn dan hectische tijden waarin je ook met nieuwsbrieven extra resultaat kan behalen.
Tips hoe je een feestdagen nieuwsbrief aanpakt
Hierbij alvast een aantal tips:
- Zorg dat je vroeg begint met het voorbereiden van je campagnes en nieuwsbrieven. Je doelgroep begint in november tot en met december al met kopen en is zich in de maanden daarvoor al aan het oriënteren. Met nieuwsbrieven kun je deze groep op ideeën brengen. Promoot bijvoorbeeld eerst de goedkope kadootjes en zo eind november de dure voor de last-minute aankopen.
- Om je nieuwsbrief extra te laten opvallen kan je een video toevoegen met een bedrijfsfilmpje of promotie. Als dat lastig is dan is een simpeler opzet met een bedankje, feestdagen wens of persoonlijke quote een beter idee.
- Stem je nieuwsbrieven rond de feestdagen af op het thema "familie en vrienden". Tijdens de feestdagen draait het allemaal om liefde, saamhorigheid, gezelligheid en blijdschap.
- In aanloop naar de feestdagen kun je wat vaker een nieuwsbrief versturen, zolang de nieuwsbrief maar waardevol is voor je abonnees. Veel mensen zullen vrij zijn en veel aandacht hebben voor speciaal nieuws in hun email inbox.
Wat zijn de speciale dagen in het laatste kwartaal
- 23 september begin herfst
- 4 oktober dierendag
- 30 oktober wintertijd
- 31 oktober halloween
- 11 november sint maarten
- 5 december sinterklaas
- 25 december 1e kerstdag
- 26 december 2e kerstdag
- 31 december oudjaarsdag
Om te weten wanneer specifieke feestdagen zijn kun je kijken op de deze handige kalender website.
We wensen je veel succes met je feestelijke nieuwsbrieven.
Wil je meer weten lees dan vooral ons artikel 7 nieuwsbrief tips voor maximale feestdagen-omzet